Det ekar tomt...

Usch, vad går pengarna åt till när man egentligen inte behöver köpa något, betala räkningar eller har några stora utgifter? Just nu ekar det tomt på kontot, väntar på lite pengar som jag har lånat ut. Egentligen är det ingen nöd på mig, jag vet ju om att jag har en viss summa pengar att klara mig på tills det att jag börjar jobba igen och/eller får studiebidrag. Men ändå, att gå från att kunna köpa det man vill (nästan iaf) när man vill och alltid kunna spara pengar till att behöva snåla för att klara sig med så lite pengar som möjligt, ifall det skulle hända något och pengarna behövdes mer då, är lite jobbigt.

Jag kan erkänna det, jag är en ganska snål person, men samtidigt så är inte pengar något som är livsviktigt för mig. Pengar behövs till mat, boende och en dräglig tillvaro, mer än så behövs egentligen inte. Självklart skulle det vara skönt att slippa tänka på pengar och vara det som så många strävar efter, alltså "ekonomiskt oberoende". För mig är dock hälsa, inre ro och att slippa stress mycket viktigare än alla pengar som finns i världen. Det lärde jag mig i somras i alla fall...





Ikväll ska jag hem till Pontus, vi ska äta tacos och mysa. Han förmodligen sittandes vid datorn och jag med min bok, som alltid! :) Imorn ska vi ut och fiska med hans bror och kompisar, även där blir det nog jag och boken... Ibland får man ge och ta och imorn är det jag som ger iform av att jag följer med på fisketuren. Det är hans nya intresse och så länge han tycker det är kul så får det vara. Det roliga är ju att han inte äter någon fisk själv, utan bara vill fiska.

/A.