Första skoldagen

Ja, den var ju egentligen igår, men jag kände mig verkligen jättedålig igår när jag kom hem. Huvudvärk och magont plus en konstig värk i hela kroppen, så jag åt lite middag och somnade därefter tidigt. Känner mig mycket bättre idag, det kanske var lite sömnbrist som härjade?!

Skoldagen igår var lång (fyra timmar första dagen!) men det gick bra. De två första timmarna var bara den sedvanliga infon om kursen och efter det så hade vi den första föreläsningen. Hade så gärna velat läsa mig in på det som skulle tas upp på föreläsningen, men dessvärre så har jag inte hunnit få den boken än. Det är så typiskt att jag har alla de andra böckerna förutom just den som behövs den här veckan! Förhoppningsvis får jag boken senast på torsdag, så att jag kan börja läsa på fredag.

Idag ska jag städa och fixa i lägenheten, gå ner till second hand-affären som ligger ca. 100 meter längre ner på gatan och lämna en massa grejer där. Har ju rensat, rensat och återigen rensat bland alla våra grejer, så nu är det en massa saker som ska väck! Har ju redan sålt av en del möbler, gett bort litegrann och så ska resten till second hand-affären. Förhoppningsvis får någon annan nytta av våra gamla prylar, känns så dumt att de bara ska stå och samla damm hos oss.

Nu ska jag äta lite frukost och göra mig i ordning, sedan är det storstädning som gäller!

I'm back

Så där ja, nu är semester/sommarlovet slut, skolan börjar idag, lägenheten börjar bli klar, livet börjar få lite rutiner och jag är så pepp! Ska åka till Helsingborg alldeles strax, ska fixa med tågkort och möta upp Therese och Madde för lunch innan skolan börjar vid tolv.

Är ledig imorn och har all tid i världen att lägga upp bilder från lägenheten och sommaren, pyssla med mitt och göra en soppa. Ska dessutom vara barnvakt åt söta Olivia på eftermiddagen, hon har blivit så stor att hon går på dagis numera!

Nu måste jag bege mig, men nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen efter lite semester, så kom igen nu och följ med på min resa den här hösten :)

Semesterdvala

Det blir nog inte så mycket bloggande, har semester, håller på och packar upp och inreder två lägenheter samtidigt som jag ska rensa bland alla tusentals grejer man har samlat på sig de senaste tio åren. Jag tar mental paus, fotar hur det ser ut dag för dag i lägenheterna, så får ni se allt sen.

Nu ska jag lägga mig i sängen (ja den riktiga och inte bäddsoffan - den sa vi hejdå till i söndags!!!!) och se på min vackraste älskling. Har kokat 11 burkar äppelmos idag (varierande storlek på burkarna, men ändå!) och anser mig vara värd lite mys efter en hel dags "arbete". Dock är allt det här värt det, snart har jag ett fint hem och alla saker så sina platser.