Lägenhetsletande

Vi letar efter en lägenhet i Malmö, vi vill ha en lite större lägenhet och inte två små ettor.
Men i och med att vi inte stått med i bostadskön så länge än så har vi ingen chans på några lägenheter alls.
Pontus är även lite kräsen med var han vill bo, han har ju bättre koll på Malmö än vad jag har eller nånsin kommer att ha. Jag har bara det kravet att det inte ska ta för lång tid att ta sig till centralen och tåget till Helsingborg för mig, annars kvittar det verkligen! Bara det är större än 40 kvadrat och hyffsat billigt så blir jag nöjd :)

Det läskiga med att söka lägenheter är att man direkt sätter igång och plarnerar för hur det nya boendet ska se ut, vilka möbler man ska ha och hur man ska inreda och vilka färger man vill ha i sitt hem. Älskar heminredning, möbler, dekorationer etc., kan gå runt på IKEA, Ilva, Mio, Chili och andra möbelaffärer i timmar och bara drömma mig bort. Pontus däremot hatar det, så jag brukar få bestämma det mesta :)

Nu ska jag kolla igenom mina kvitton för marsmånad och därefter sätta igång med pluggandet som har satt igång med full rulle igen!


Vår första lägenhet i Stockholm


Vår andra lägenhet i Stockholm


Lägenhet 1 av två i Åkarp


Lägenhet 2 av två i Åkarp

/A.