Bli med kattunge igen...

Vi träffade sambons mamma och hennes barn i söndags och blev då överraskade med att de har fått kattungar! Jag älskar ju katter och har länge velat ha en till katt som sällskap till vår Oskar. Dock är min allergi ett stort hinder, Oskar är en blandning av devon rex och bondkatt vilket har funkat jättebra för mig men mina föräldrar som också är allergiska tål honom inte alls. Dessa kattungarna är vanliga bondkatter (förbaskat söta sådana!) och en av dem skulle kunna få flytta hem till oss om vi vill. Vilket vi givetvis vill! Men om allergin sätter stopp för det vet vi först när vi prövat, så när de är tillräckligt gamla ska vi försöka ha en hemma hos oss ett par dagar och se hur det går. Både för min allergis skull men även för Oskars skull, han börjar bli lite gammal nu och är rätt så kinkig av sig... Kanske en kattunge blir för livat för honom? ;)  Söta som socker är de här kattungarna i alla fall, eller hur?