Min effektiva sida

Idag har min dag gått fort, lite för fort med tanke på att det är min enda lediga dag den här veckan. Samtidigt har jag hunnit med mycket och fått mycket gjort, så jag är ändå nöjd.
 
Imorse var jag uppe tidigt för att gå på ett rörlighetspass på Itrim och det var så värt det! Efteråt kändes kroppen mycket rörligare, smidigare och framför allt lättare. Fast jag har varit sömnig hela dagen, kan ju bero på den härliga avslappningen vi hade i slutet på passet. Efteråt gick jag och handlade och tog därefter en annan väg hem än vad jag brukar gå för att få en lite längre promenad. Väl hemma var sambon uppe och vi åt en tidig lunch och såg en film. Efter tolv åkte vi iväg till Panduros outlet som finns här i Malmö, fyndade lite bakgrejer till mitt och sambons 25-årskalas vi ska ha i december. Det ska bli så kul att få baka och göra i ordning allt samtidigt som jag är lite orolig för hur jag ska hinna. Ska försöka hinna med att göra en ordentlig planering inför kalaset nu i helgen, så att jag kan börja bocka av t.ex. tårtbottnar, kakor etc som enkelt kan förberedas och frysas in.
 
När vi väl var hemma igen gick vi ner till vårt källarförråd och hämtade upp allt julpynt. Och det är vad jag har gjort resten av eftermiddagen: sorterat och rensat bland julpyntet, strykt julgardinerna samt satt upp dem. Lite julpynt, förutom julgardinerna, har jag också satt fram men vill inte pynta för mycket på en gång utan tar det lite gradvis. Det blev därför två adventsljusstakar med lite dekorationer samt en del andra ljusprydnader som sattes fram. Är så nöjd med resultatet, hela lägenheten är mycket mysigare nu!
 
 
 
 
Jag hann även förbereda inför morgondagens middag och det känns så skönt, för nu slipper jag stressa över det imorgon när jag jobbar kväll. Det blev en kycklingryta med citron, matlagningsgrädde och kycklingbuljong, blev nästan hungrig igen när jag smakade av såsen. Hade bara i ca 1 dl grädde i totalt ca 5 dl sås och blandade ut grädden med både buljong och mellanmjölk. Det är sällan jag använder mig av grädde i mat men grädden tillför ibland mycket smak och tillsammans med citronen blev den här såsen helt fantastiskt god! Ska bli så gott att äta den med lite pasta och en god sallad till middag imorgon.
 
Förutom detta har jag även pysslat lite inför vårt 25-årskalas, smått onödigt kan tyckas men jag tycker sådant är så kul. Får se hur det blir när allt väl är på plats! Det blir en hel del annat också men det får ni se när det väl är klart. Vilket påminner mig om att jag ska komma ihåg att köpa snöre imorn.
 
 
 
Nu är "Hela England bakar" slut och därmed kallar sängen på mig. Imorgon ska jag hinna med att rensa bland högarna med papper jag har har liggande uppe på terrariet här hemma samt träna innan det är dags för veckans längsta arbetsdag, börja jobba kl.10.30 och kör på till kl.19.30. Det är underligt hur det kan kännas så olika att börja kl.11.15 som jag gjorde i måndags och börja kl10.30, tidskillnaden på 45 minuter borde inte vara så stor egentligen...
 
Så god natt från mig, hoppas ni har haft en lika underbar och fantastisk dag som jag har!
#1 - - Frk M .:

Rörlighetspass, låter helt underbart! Sträcka, töja, känna att man blir flera centimeter längre :)

Svar: Det var helt fantastiskt!
Anniina