Macarons

Det här med macarons, jag vill så gärna att det ska bli min grej men blir bara arg när det inte lyckas direkt! Försökte mig på macarons i veckan igen, för att testa ett annat recept än sist. Resultatet blev goda kakor, men de var inte macarons för fem öre utan snarare smörkrämsfyllda vaniljmaränger... De blev i vilket fall som helst uppskattade av både vänner och kollegor, men mitt sug efter att lyckas med dem blir bara större och större! Köpte en macaronmatta i silikon i veckan och hoppas på den ska kunna hjälpa mig med att få dem hyffsat stora. Blev dock väldigt besviken när jag använde den första gången, hade den på en vanlig plåt med bakplåtspapper under då jag spritsade ut resten av smeten på bakplåtspappret. Det skulle jag inte ha gjort då det nog var det som gjorde att macaronsen blev "marängiga" och svampiga till en början och senare spröda. Jag ger dock inte upp, prövar igen ikväll eller imorgon och resultatet oavsett om det lyckas eller ej, kommer upp här på bloggen!
 
 
 
 
 
#1 - - Frk M .:

Uj, det kan inte vara helt lätt att göra dem. Men övning ger färdighet! :)

Svar: Jag hoppas i alla fall det :)
Anniina