Semlor

När jag var liten och mamma bakade semlor till oss så fyllde hon dem alltid med hallonsylt och grädde. Jag och mina systrar tyckte alltid att detta var lite konstigt, då de "svenska" semlorna alltid innehöll mandelmassa (som jag inte ens gillade när jag var liten...) och grädde. Hur som helst, dessa hallonsemlor blev jag hemskt sugen på förra veckan då mamma hade lagt ut bilder på dem på Finska butikens Facebook-sida. Det är farligt det där med bilder :) Jag gjorde både vanliga semlor med mandelmassa, semlor med hallonsylt och semlor med dulche de leche-fyllning. Mums!
 
 
#1 - - Frk M .:

Jag gillar semlor där man blandar upp mandelmassan lite. Är det inte fettisdag snart eller har jag missat den kanske?

Svar: Den är på tisdag nästa vecka! Jag gillar semlor med lite mindre grädde, blir nästan alltid illamående av grädden då den blir så mäktig!
Anniina