Att vara nöjd med sin lördag

Det är helg och den är väldigt efterlängtad hos oss den här veckan. Som vanligt hade jag tusentals saker som skulle hinnas med i helgen och även om jag gärna vill få allt gjort så inser jag ju själv mina begränsningar. Man måste inte göra en massa under en helg, det finns en tid för allt. Att ta det lugnt och faktiskt inte göra så mycket är också okej, även om det tar emot hos mig ibland. 
 
Igår vaknade jag supertidigt, redan vid 06 och kunde inte somna om. Gick upp och började förbereda dagens bakning. Gjorde dammsugare och cakepops, ett ypperligt sätt att ta tillvara på muffins som blivit över eller en misslyckad tårtbotten. Vi skulle på kalas för sambons lillebror på eftermiddagen och jag ville ha med mig något gott, dock blev det lite fel och det blev inget kalas. Lägger upp ett inlägg om cakepopsen och dammsugarna lite senare idag.
 
Förutom att baka hann vi med en sväng till Erikshjälpen i Malmö igår där jag lämnade 6 kassar med böcker, tidningar, kläder och skor. I höstas när jag började rensa här hemma hade jag en vag förhoppning om att stå på loppis och sälja dessa prylar men kände igår att jag inte kommer att ha tid för det och då är det bättre att skänka bort grejerna till bättre behövande. Nu är dessutom balkongen redo för att göras vårfin, hinner vi så blir det en sväng till Plantagen idag. 
 
Jag rensade och sorterade dessutom i garderoben igår, lagade trasiga kläder och gick igenom vad jag behöver köpa nytt av till min garderob. Åker till London den 4-7 april och även om jag älskar shopping så gillar jag planerad shopping ännu mer. Hade sällskap av en god öl och några avsnitt Criminal minds så det var en trevlig lördagssyssla! 
 
 
Idag är det tvättstuga och träning samt en tripp till Plantagen som står på schemat, det tycker jag är alldeles lagom! Tvätten ska ju strykas också och det tar sin lilla stund. Funderar på att hämta upp resväskan från källaren också och börja förbereda packingen inför London, så att det är klart och jag slipper tänka på det under veckan. 
 
Nej, nu är det dags att bege sig till tvättstugan igen. Ha en fantastisk dag!