Första skoldagen

Ja, den var ju egentligen igår, men jag kände mig verkligen jättedålig igår när jag kom hem. Huvudvärk och magont plus en konstig värk i hela kroppen, så jag åt lite middag och somnade därefter tidigt. Känner mig mycket bättre idag, det kanske var lite sömnbrist som härjade?!

Skoldagen igår var lång (fyra timmar första dagen!) men det gick bra. De två första timmarna var bara den sedvanliga infon om kursen och efter det så hade vi den första föreläsningen. Hade så gärna velat läsa mig in på det som skulle tas upp på föreläsningen, men dessvärre så har jag inte hunnit få den boken än. Det är så typiskt att jag har alla de andra böckerna förutom just den som behövs den här veckan! Förhoppningsvis får jag boken senast på torsdag, så att jag kan börja läsa på fredag.

Idag ska jag städa och fixa i lägenheten, gå ner till second hand-affären som ligger ca. 100 meter längre ner på gatan och lämna en massa grejer där. Har ju rensat, rensat och återigen rensat bland alla våra grejer, så nu är det en massa saker som ska väck! Har ju redan sålt av en del möbler, gett bort litegrann och så ska resten till second hand-affären. Förhoppningsvis får någon annan nytta av våra gamla prylar, känns så dumt att de bara ska stå och samla damm hos oss.

Nu ska jag äta lite frukost och göra mig i ordning, sedan är det storstädning som gäller!

/A.