Nervositet = misslyckande

Jag misslyckades återigen. Så klart. Nej Anniina, säg inte så. Men det är svårt att inte vara bitter i det här läget. En gång till, sedan ger jag upp min dröm. Jag vet att man inte ska ge upp sina drömmar och mål, men ibland får man inse sina begränsningar. Min begränsning är kanske att jag inte ska ha det. En gång till, femte gången gillt.

Vad än folk säger, du fixar det nästa gång eller vad synd, du klarar det snart, så är känslan av att vara misslyckad och dålig överväldigande. Ingenting eller någon kan få en att må bra, förutom att lyckas. En gång till som sagt, en gång till. Jag är inte den som brukar ge upp, men allt annat jag har gjort hittills i mitt liv som har betytt något och som jag behövt lära mig någonting inför har jag kunnat plugga. Men hur ska man plugga på det här? Jag vet inte.


A.