Att ha fyllt år

 
 
 
Och så kom då min födelsedag till slut, den dag jag sedan i somras bara velat hoppa över. Inte så mycket för att jag inte vill bli äldre, för det kan jag ju ändå inte påverka, utan mer för att jag så länge känt att jag borde ha kommit längre vid den här åldern. Gjort mer, utvecklats mer, kommit längre med mina planer. Ville verkligen stanna upp och vara 25 år ett tag till och hinna ikapp. Hinna komma lite längre...
 
Hur som helst så kom den 26 december ändå och den kom mycket snabbare än jag trott! Och visst har jag kommit en bit på vägen med mina planer: jag läser en underbar utbildning som gör mig lycklig och full av tro på framtiden. Jag börjar äntligen kunna ana hur mitt liv kommer att se ut och jag vågar äntligen tro på mig själv, tro på att jag väljer rätt och att jag verkligen vill hålla på med detta. Så det här med att fylla 26 i år och inte 25 igen som jag sagt att tänker göra tills det känns okej igen kanske är helt okej ändå :-)
 
 
Blev firad med presenter, tårta och shoppingrunda samt mammas underbara makaroonilaattikko och hade en fin dag med familjen och sambon. Fick pengar, en fantastiskt fin klänning och en valfri pralin- eller dessertkurs på Chokladfabriken i Stockholm, gissa om jag är glad!!!
 
Vi körde hem till Skåne på kvällen med all vår (eller snarare min!) packning. Allt som allt hade jag en underbar födelsedag trots alla blandade känslor inför den, nästa år satsar jag på att förverkliga fler av mina drömmar och se till att min 27e födelsedag blir ännu bättre!