Omelettmuffins med svamp, ost och kalkon

Hittade ett recept på omelettmuffins i ett nummer av Min hälsa (en av Expressens bilagor) och beslöt mig för att testa det. Dock är det ju som vanligt när jag ska göra något att jag hittar på en massa eget istället, så här har ni mitt recept! Det här receptet räcker till 12 st omelettmuffinsar och är gjort i en muffinsplåt och i silikonformar. Har du inga silikonformar så kör med dubbla muffinsformar då det blir rätt så kladdigt med smeten... :)
 Omelettmuffins med svamp, ost och kalkon

Ingredienser
9 ägg
2 dl tärnade champinjoner
1 msk smör
2-3 skivor kalkon, skuren i mindre bitar
0,5 dl riven ost
1 liten rödlök, hackad
0,5 dl riven ost
2 knytnävar babyspenat, skuren i mindre bitar
salt och peppar efter smak
1-2 msk solrosfrön (topping)
75 gram fetaost (topping)
 
Gör så här
1. Sätt ugnen på 175 grader och ta fram en muffinsplåt och fyll den med silikonmuffinsformar (eller vanliga).
2. Stek de tärnade champinjonerna i smör och vispa under tiden ihop äggen med salt och peppar.
3. Låt champinjonerna svalna lite och blanda därefter i champinjoner, kalkon, riven ost, rödlök och babyspenat i äggblandningen.
4. Fördela smeten i de tolv muffinsformarna och strö lite smulad fetaost och solrosfrån på varje muffins.
5. Grädda mitt i ugnen i 15-20 minuter, tills omelettmuffinsarna får jämn färg och är helt torra när du testar med en tandpetare.
 
Njut av dem varma eller kalla med en god sallad, en del av din frukost eller som ett mellanmål!